18 Şubat 2010 Perşembe

YUNAN TATLISI


Malzemeler


3 adet yumurta
yarım su bardağı şeker
1.5 su bardağı galeta unu
1 çay bardağı un
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
yarım çay bardağı ceviz içi

Şerbeti:

2 su bardağı su
2 su bardağı şeker





Yumurta ve şekeri kar gibi oluncaya kadar çırpılım.
Sırasıyla sıvıyağ, vanilya, hindistan cevizi,galeta unu, kabartma tozu, koyup karıştırılır.Margarinle yağlanmış, borcama dökülür.180C de 15 dk pişirilir.

Tatlı pişerken şerbeti hazırlanır.

Tatlı sıcaklığı geçtikten sonra şerbeti üzerine dökülür.İyice soğuyup şerbetini çektikten sonra buzdolabında dinlendirlir.üzerine hindistan cevizi fındık fıstık ceviz le süslenir...


bu tatlıyı amcamın kızında yemiştim.tarifini ondan aldım.ama internette gördüklerimin üzeri krem şantiyleyle kapatılmıştı.hangisi orjinali bilmiyorum:) birde 3 su bardağı sıvı yağ yazıyordu.3 su bardağı yağ bu kadar malzemeye fazla değilmi ama.afiyet olsun

10 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Adı değişik geldi bana bu tatlının..Tarifini okuyunca çok nefis olduğunu anladım..Ellerine sağlık...Sevgiler..

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

DAMAK TADI TATLININ İSMİNİ İLK DUYDUĞUMDA BANADA DEĞİŞİK GELDİ.TADI ÇOK GÜZEL AMA.SEVGİLER.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ne kadar güzel kızarmış üzeri. Ellerine sağlık Filizcim..

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

papatya prenses sağol.

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Malzemelerinden nefis bir tatlı olacağı anlaşılıyor. Ellerinize sağlık, harika görünüyor. Orjinal tarifin nasıl olduğunu dert etmeyin, nasıl olsa Yunanlılar bizden çalmıştır :)) En iyisi de kendi yaptığımızdır. Afiyet olsun. Sevgiler.

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

birsel ve irem hanım tşk ederim.:)

Unknown dedi ki...

Cok degisik bir tatli... Hic yemedim ama malzemelerine bakilirsa, eminim cok sevecegim bir lezzet... Denenecekler listeme aliyorum... Sevgilerimle,

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

münster hanım tadı çok güzel tavsiye ederim.sevgiler

KEYFESEYRAN dedi ki...

Eline sağlık Filizcim yunan tatlısı nı merak ediyorum inşallah deniycem ama yaptıklarımı yiyip yiyip kilo almaktan korktuğum için tatlılardan kaçıyorum sizlerin yaptıklarına bakarak doyuyorum

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

keyfe seyran hanımcım sağolun.hepimizin derdi aynı yiyip yiyip kilo almak.valla bende kilolar aldı başını gidiyor.biri beni durdursa iyi olacak:)

B U N L A R D A İ L G İ N İ Z İ Ç E K E B İ L İ R!!!!!!!!

Related Posts with Thumbnails